Na internetu i v médiích najdete celou řadu rad, jak začít s úspěšným podnikáním. Například iDnes sepsal devět bodů, které by měly vést k úspěšnému rozjezdu vlastní firmy. Pojďme si je vyjmenovat.
· Mít dobrý nápad, neboli podnikatelský záměr je základ
· Mluvte o svém nápadu
· Prozkoumejte trh
· Plánujte své podnikatelské kroky
· Počítejte s vyššími náklady
· Dbejte na rady zkušenějších
· Rozhodujte se podle průzkumů, faktu, instinktu
· I když máte dobré výsledky, neusínejte na vavřínech
· Nevzdávejte se
Investice, která se jistě vyplatí
V našem článku se zaměříme na bod číslo tři. Jedná se o průzkum trhu, což je pro rozjezd podnikání určitě zcela zásadní záležitost. Může se stát, že zjistíte, že v místě Vašeho bydliště je v podstatě tak silné konkurenční prostředí, že obstát je téměř nemožné, ale například o pár desítek kilometrů na západ je naopak po Vašem zboží či službách enormní poptávka. Ochota změnit sídlo či bydliště by přitom měla představovat pro odvážného podnikatele samozřejmost.
Jak si máte udělat průzkum trhu? No Vy sami ho zcela jistě neuděláte. K tomuto účelu slouží různé společnosti, které se zabývají sociologickými výzkumy. Ty mohou být buď kvantitativní nebo kvalitativní. Samozřejmě optimální je kombinace obojího.
Kvantitativní – může se jednat například o anketu. Vzorkuje se mnoho lidí, ale výpovědní hodnota není až tak hluboká.
Kvantitativní – příkladem může být panelová diskuze. Jedná se o průzkum, který jde až k jádru věci.
Pro výzkum trhu jsou samozřejmě velmi důležité a zásadní oba způsoby.
Pokud byste se rozhodli zadat zakázku takovéto firmě, musíte se samozřejmě připravit na to, že zadarmo to nebude, ale výsledky mohou být pro úspěch Vašeho podnikání skutečně k nezaplacení. Proto byste neměl moc dlouho přemýšlet a měl byste jít do toho.
Samozřejmě průzkum trhu není vhodný jen pro začínajícího podnikatele, ale také pro úspěšného podnikatele, který by se chtěl prosadit například také v jiném kraji