Zrušený let může pro člověka představovat problém, zejména tehdy, když se tak stane tu více a tu méně na poslední chvíli. A proto je vlastně velice rozumné a logické, že je člověk v případě, že se jedná o let uvnitř Evropské unie nebo Norska, Švýcarska a Islandu, že leží jeho odletová destinace v některé z těchto zemí nebo je jeho let operován leteckou společností se sídlem v tomto prostoru, v některých případech odškodněn.
Samozřejmě nelze doufat v to, že člověk dostane horu peněz kdykoliv a za cokoliv. Že musí dojít k takovému zrušení letu, za které někdo konkrétní může a které mohlo dotyčného nemile zaskočit. To znamená, že dotyčného
- neinformovali aspoň dva týdny před původním plánovaným časem odletu,
- neinformovali ho o tom sedm dní až dva týdny před původním plánovaným časem odletu spolu s nabídkou náhradního letu s odletem maximálně dvě hodiny před původně plánovaným časem odletu a doražením do cíle nanejvýš čtyři hodiny po původním plánovaném čase příletu,
- neinformovali ho méně než sedm dní předem spolu s nabídkou náhradního letu s odletem nejpozději hodinu před původním plánovaným časem odletu a příletem do cíle nanejvýš dvě hodiny po původně plánovaném příletu.
A aspoň poloviční odškodné pak náleží člověku, který akceptuje náhradní spoj, jenž mu navrhne původní dopravce a jenž ho dopraví do cíle s pevně daným maximálním zpožděním.
Když se tedy aerolinie výše zmíněných zemí nebo z těchto zemích odlétající proviní, musí mimo jiná běžná opatření cestujícího i finančně odškodnit.
A pokud se jim do kompenzace za zrušený let tak jaksi nechce?
Pak nezbývá než zvolit právní cestu. Tedy to případně dostat až před soud. Což ale nebývá pro mnohé z nás jednoduchá a příjemná záležitost. A proto je záhodno vsadit v podobném případě na právníky, kteří se těmito záležitostmi zabývají. Protože ti dokážou posoudit oprávněnost nároku a pak se za člověka jdou i pomyslně bít. A je příjemné, že si navrch ještě účtují svou provizi pouze v případě, že uspějí a člověku jeho odškodnění vymohou.